Bli synlig med fæsterålen

Fæsterålen er Vesterålens største event og en glimrende mulighet for deg som sponsor å være synlig i en positiv setting.

Eventer øker med cirka 24% i norske annonsørers markedsbudsjett. Dette på bekostning av avis, magasin og TV, i følge ANFO-rapporten 2018. Hvorfor? Vel, det er publikum. Flertallet av deltakere på en festival består av Millennials. Denne gruppen på 18 til 36 åringer er ettertraktet av annonsører. Det er også en gruppe som har blitt ekstremt bevisst på å unngå tradisjonell annonsering. De er gode på å unngå den, og bruker ad-block når de kan. De er heller ikke brukere av tradisjonelle medier, og som vi alle vet – vanskelige å nå.

Mens tradisjonell markedsføring vil gi deg større rekkevidde, så har en Fæsterålen fordelen med å la deg møte kunden direkte. En festival er en perfekt anledning til å sørge for en god opplevelse, takket være en merkevareaktivering. For millennials blir festivalopplevelsen faktisk «kjipere» uten merkevarenes aktiveringer - når de gjennomføres på rett måte.

Hvis du vil ha noen raske tips til hvordan du kan være kreativ på festival, les gjerne denne artikkelen eller ta kontakt med promosjef Martin Meisterlin på 976 55 658 eller martin@deadlinemedia.no

 
festeralen_rekkevidde_2-01.jpg

FACEBOOK

Fæsterålens Facebookside har helt siden oppstarten hatt en stor rekkevidde. I perioden juli til august peaker den, grunnet engasjement blant deltagerne og mye kreativt innhold. Ellers i året er konkurranser og artistlanseringer svært populære. Ta kontakt om du lurer på spesifikke målgrupper.

festeralen_rekkevidde_2-02.jpg

FACEBOOK

ARRANGEMENT

I tillegg til Facebooksiden har også Fæsterålen stor rekkevidde på Facebook-arrangementet. I 2019 ligger rekkevidden for arrangementet på nærmere 50 000 personer.

festeralen_rekkevidde_2-03.jpg

Fæsterålen + Familiefæsterålen

Det er på selve arrangementet kontakten skjer. Med over 6700 deltagere fordelt på Fæsterålen fredag og lørdag, i tillegg til FamilieFæsterålen på lørdags formiddag. Her er mulighetene mange, alt fra scenebannere, boder, signeringer e.t.c. Sponsorer som aktiviserer på festival er en del av festivalopplevelsen.

festeralen_rekkevidde_2-04.jpg

NYHETSBREV

Fæsterålen sender årlig ut fire nyhetsbrev med info som artistlanseringer, billettpriser o.l. Nyhetsbrevet har høy åpningsgrad og klikkrate. Her er det mulig å ligge med innhold som engasjerer og skaper trafikk til ditt nettsted.

festeralen_rekkevidde_2-05.jpg

FESTERALEN.NO

Festeralen.no tok for alvor fart i 2018 og inneholder det meste av info om Festivalen. Nytt av året er en egen bloggdel vi kaller “slarv” som gir flere muligheter for å skape engasjerende innhold. Logoer i bunn på alle landingssider skaper gjør at merkevaren vises i flere positive settinger. Igjen, her er det bare kreativiteten som setter grensen.

festeralen_rekkevidde_2-06.jpg

SNAPCHAT

Fæsterålen var tidlig ute og laget egen snapkanal - og heldigvis for det! Snapchat er den sosiale mediet som brukes oftes i aldersgruppa 18-34 i følge IPSOS siste SoMe-tracker. Med å få artister til å ta over snapchaten vår, øker vi antall følgere - som igjen gir flere eksponeringsmuligheter med unikt innhold til Fæsterålingene.

festeralen_rekkevidde_2-07.jpg

INSTAGRAM

Vi er nesten litt flaue over å ha så få instagramfølgere, men likevel har vi flere følgere enn flere andre sammenlignbare festivaler. Instagram bruker vi i dag til å engasjere via polls og direktesendinger. Fæsterålens egen “gerilja” overtar vår Instagram helt siste uka før Fæsterålen.

 

Vil du være med å skape stemning i Vesterålen?